During the times of populist fever, there is an idea that simple solutions can solve complex problems. Political opinions often divide people dramatically. Personalization of power, crowd mobilization, sophisticated communication and everything that recalls the idea of “The People” (nation, sovereignty, identity, etc.) make up the particularities of today’s populist phenomena. “Head in the Crowds” is a research project about communication tools used within populist power systems. I address features of populism by intervening on existing political archival content. As a consequence, the project oscillates between conceptual and documentary art. It takes the form of a website, designed as a “laboratory” that investigates communication techniques of political powers. This digital platform is accompanied by physical presentation systems, such as F4 posters and a hologram.
(1990) vit et travaille en Suisse. Après des études universitaires en géosciences et environnement, elle se tourne vers des études de photographie, menées de 2016 à 2020 à l'école d'arts appliqués de Vevey (CEPV). En 2020, elle y obtient son diplôme de formation supérieure. Ses travaux se caractérisent par un intérêt pour les problématiques sociales et politiques. Elle réalise des projets engagés en ayant recours à la photographie, à l'utilisation d'archives et de témoignages, sous forme d'éditions et/ou d'installations.
fahnybaudin.com
@fahn
Fahny Baudin untersucht Werkzeuge und Mechanismen populistischer Machtausübung. Darin entlarvt und visualisiert sie Politik als Marketing. Mit wissenschaftlicher Akribie in der Beobachtung, einer konsequent durchkomponierten, Objektivität suggerierenden Bildsprache und beissendem Humor finden in ihrem Projekt bewusst jene Mittel Verwendung, die sie kritisch beäugt. Der begehbare Raum ihrer Installation wird dabei zur Metapher scheinbarer Partizipation der Betrachtenden, eine eigens eingerichtete Website vermittelt ein Gefühl aktiver Mitgestaltung. Die zu einem kontemporären Archetypus ineinander geblendeten Porträts zahlreicher Regierungschefs entwerfen passend das Bild eines globalen Populisten des 21. Jahrhunderts, der, egal in welcher Region der Welt, für «die» Gesellschaft stets einfache Lösungen für komplexe Fragen offeriert.
During the times of populist fever, there is an idea that simple solutions can solve complex problems. Political opinions often divide people dramatically. Personalization of power, crowd mobilization, sophisticated communication and everything that recalls the idea of “The People” (nation, sovereignty, identity, etc.) make up the particularities of today’s populist phenomena. “Head in the Crowds” is a research project about communication tools used within populist power systems. I address features of populism by intervening on existing political archival content. As a consequence, the project oscillates between conceptual and documentary art. It takes the form of a website, designed as a “laboratory” that investigates communication techniques of political powers. This digital platform is accompanied by physical presentation systems, such as F4 posters and a hologram.
(1990) vit et travaille en Suisse. Après des études universitaires en géosciences et environnement, elle se tourne vers des études de photographie, menées de 2016 à 2020 à l'école d'arts appliqués de Vevey (CEPV). En 2020, elle y obtient son diplôme de formation supérieure. Ses travaux se caractérisent par un intérêt pour les problématiques sociales et politiques. Elle réalise des projets engagés en ayant recours à la photographie, à l'utilisation d'archives et de témoignages, sous forme d'éditions et/ou d'installations.
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Fahny Baudin untersucht Werkzeuge und Mechanismen populistischer Machtausübung. Darin entlarvt und visualisiert sie Politik als Marketing. Mit wissenschaftlicher Akribie in der Beobachtung, einer konsequent durchkomponierten, Objektivität suggerierenden Bildsprache und beissendem Humor finden in ihrem Projekt bewusst jene Mittel Verwendung, die sie kritisch beäugt. Der begehbare Raum ihrer Installation wird dabei zur Metapher scheinbarer Partizipation der Betrachtenden, eine eigens eingerichtete Website vermittelt ein Gefühl aktiver Mitgestaltung. Die zu einem kontemporären Archetypus ineinander geblendeten Porträts zahlreicher Regierungschefs entwerfen passend das Bild eines globalen Populisten des 21. Jahrhunderts, der, egal in welcher Region der Welt, für «die» Gesellschaft stets einfache Lösungen für komplexe Fragen offeriert.